- Skriv kort om hva oppgaven går ut på.
Oppgaven
går ut på å lage en plakat for en organisasjon som driver med humanitert
arbeid. Vi fikk selv bestemme organisasjon og formålet med plakaten.
- Skriv kort om organisasjonen du har valgt.
Røde
kors ungdom vil ” helbreder” ensomhet bland unge. De har ofte kurs og samlinger
og det er lett å begynne som frivillig. De har rollespill om flykt,
seksualopplysninger og er en møteplass for unge.
- Hva er budskapet i din plakat?
Røde
kors (ungdom) setter fokus på å være der for andre og hjelpe dem gjennom ting. Derfor
synes jeg det var viktig å få frem håp.
- Hvem er målgruppen?
Ungdommer
, men generelt alle.
- Hvordan vil du at mottaker skal reagere på
plakaten?
De vil bli informert om vis de sliter og
trenger noen, kan de få hjelp hos rødekors og at de bryr seg og er et håp.
- Beskriv komposisjonen (CRAP – reglene)
a) Har du brukt det gylne snitt, symmetri, asymmetri, rytmisk? Det gylnesnittet er brukt,ingen rytme eller symmetri.
b) Hva er hovedfokus?
Bildet
av Emilie og HÅP overskriften vekker oppmerksomhet.
c) Contrast - Hvilke kontraster finner du – f. eks. skriftkontrast og fargekontrast.
c) Contrast - Hvilke kontraster finner du – f. eks. skriftkontrast og fargekontrast.
Skriftstørrelse
og font forskjell.
d) Repetition
d) Repetition
Rødfargen
er brukt to ganger.
d) Alignment - eventuelle linjer som er brukt
d) Alignment - eventuelle linjer som er brukt
Alt
står på en rekke venstrestilt.
e) Proximity – Har du brukt grupperinger? Ja jeg har grupperinger. Logoen og kontakt info er gruppert.
e) Proximity – Har du brukt grupperinger? Ja jeg har grupperinger. Logoen og kontakt info er gruppert.
- Hvilke farger er brukt og hvorfor?
Overskriften
er så og si samme farge som korset i logoen. Ellers har jeg brukt lyse farger.
- Skrift – har du valgt Antikva, Grotesk eller
Skriveskrift? Antikva på hovedteksten og grotesk på overskrift.
- Er det noe som kunne vært gjort annerledes?
Føler
der blir litt mye luft, selvom jeg kuttet det ned.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar